O Marketing insider podcastu

„Mým cílem je v rámci Marketing insider podcastu přinést marketérům i majitelům firem zajímavé rozhovory se zástupci úspěšných značek i čelních českých médií.“

Lukáš Chmela, autor podcastu MarketingInsider.cz

Lukáš Chmela

je mediální & marketingový stratég a majitel společností

Lukášovou hlavní expertizou je vytváření mediálních strategií, plánování a nákup medií. Během své více než 12leté kariéry na straně agentur se podílel na stovkách kampaní pro desítky klientů ve všech typech médií v České republice i v zahraničí.

 

V rámci vlastní mediální agentury Media Buyers, s.r.o., pracoval například pro tyto značky:

– V TOWER Prague, Hästens, Accenture, Metrostav development, Premium fashion brands (Armani, Hugo Boss, Marco Mirelli, Geox, Beltissimo), Orea hotels, CCC boty, T-Systems/T-Mobile, Parfums.cz (nyní Notino), Profi credit, Letuška.cz, Vivus development nebo koncerty Leoše Mareše v O2 Aréně (duben 2018) a mnoho dalších.

Mimo “klasických” klientů stál za digitálními kampaněmi na více než 65 filmů:

Star Wars: The Force Awakens, Star wars: Rogue One, Spider-Man: Homecoming, Thor: Ragnarok, Hledá se Dory, Kapitán Amerika: Občanská válka, Doctor Strange, Trainspotting 2, Odvážná Vaiana, Alenka v říši divů, Kniha džunglí, Resident Evil: Vendeta, Underworld: Blood Wars, Hodný dinosaurus, Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta, Kráska a zvíře, Angry Birds, Šmoulové: Zapomenutá vesnice, Lichožrouti, Anděl páně 2, Bajkeři a další.


 


Chcete poradit s mediální strategií?
 

Highlights aneb několik top kampaní a projektů Media Buyers pohledem Lukáše

 

1.) Developerský projekt V TOWER, Prague:

„Během 2,5 let se přes naše mediální kampaně podařilo vyprodat nejprestižnější rezidenční projekt: V TOWER, Prague.
V Česku nikdo nikdy tak velký a luxusní projekt zatím nestavěl, a tím pádem ani nepromoval. Neexistoval žádný vzorec, jak mediální kampaň na takto luxusní a zároveň specifický developerský projekt postavit. Nebylo to snadné, neměli jsme neomezený rozpočet. Ale povedlo se.

Celková hodnota V Tower převyšuje 3 miliardy korun. Cena bytů za m2 zásadně přesahuje průměrné kupní ceny v Praze. Cílová skupina potenciálních kupujících tak byla velmi úzká, v zásadě se jednalo o nejmovitější lidi v Česku. Úspěšná cesta vedla přes absolutně precizní cílení do pouze relevantních médií a to ve vhodných formátech s vyváženou frekvencí tak, aby kampaň zájemce neunavovala, ale zároveň cílová skupina viděla projekt dostatečně často, aby reagovala.

Klient byl logicky velmi náročný, s extrémními požadavky na standardy kampaní i vyčerpání všech dostupných možností na trhu v ČR i jiných vhodných státech. Vážím si této příležitosti. Více o projektu zjistíte na adrese https://www.vtower.cz. Celkově naše kampaně pro developery za posledních 7 let pomohly prodat nemovitosti za více než 6,5 miliardy korun.“

2.) Prémiové postele Hästens:

„Prodávat v České republice prémiové postele s cenami v řádech statisíců je nesnadný úkol. V roce 2011, kdy jsme zahájili spolupráci, byly zpočátku naší jedinou činností online kampaně. Po čase jsme je rozšířili o strategické konzultace, plánování i nákup offline médií a hledání nových cest pro další růst českého zastoupení.

Oproti původnímu stavu jsme navýšili reklamu v online, zavedli outdoorové kampaně a doporučili v printu jinou skladbu médií. Pro klienta jsme pracovali v čase, kdy české zastoupení prodávalo více postelí ročně než zastoupení Hästens v USA nebo Německu. To je husarský kousek. Jsem přesvědčený, že jsme k tomu i našimi kampaněmi a strategiemi přispěli.“

3.) Kampaně na velkofilmy:

„Dělali jsme digitální mediální kampaně na více než 65 filmů. Mezi nimi i kasovní trháky, které patří do top 20 nejnavštěvovanějších filmů historie českých kin po roce 1989. Za všechny například: Star Wars, Doctor Strange, Spiderm-man, Piráti z Karibiku nebo Anděl Páně 2. Těší mne, že jsem mohl být při tom a vidět, jak vypadá zadání kampaní k filmům z USA. Je to nepopsatelný level, v Česku zatím nevídaný – propracované analýzy cílových skupin, soc. médií herců, mnoho podkladů ke každému filmu od fotek přes aplikace, hry atd.“

4.) Letuška.cz – snížení nákladů na média -60 % při zachování růstu prodejů:

„Pro Letuška.cz jsme pracovali několik let. Hned v prvním roce spolupráce se nám podařilo snížit náklady na média o 60 % a přesto zvýšit prodeje, což hodnotím jako vysoce nadstandardní výsledek.
Více viz na E15: https://media.e15.cz/zpravy/letuska-cz-spoleha-na-on-line-733366
I díky tomuto výsledku spolupráce jsme pak pro několik jiných klientů realizovali mediální audity, kdy jsme dokázali výrazně snížit zbytečné a neefektivní investice do inzerce díky jiné skladbě médií, zlepšení cílení kampaní a zároveň tlaku na nákupní podmínky. U největšího klienta jsme v rámci mediálního auditu dosáhli úspor 3,7 milionu ročně.“

5.) E-learningový projekt aneb za investici 30 000 korun do médií k 2,5milionovému zisku za 3 měsíce práce:

„V roce 2014 jsem pro Dragana Vujoviče, lektora Silvovy metody, vymyslel a odřídil e-learningový projekt Vítězná mysl. Draganovi za 25 let přednášení prošlo živými semináři přes 45 000 lidí z Česka a Slovenska. Uvažoval jsem, že kdyby nabízel vzdělávací produkt v digitální podobě, zákazníci by ho z různých důvodů uvítali. Na startu jsme měli k dispozici pouhých 5 000 značně neaktuálních e-mailových kontaktů, web z roku 2001 a žádná sociální média, žádný klientův sofistikovaný tým a žádný velký rozpočet.

Během 2 měsíců jsme s mikro náklady udělali Draganovi nový osobní web, 4 landing pages, natočili videa pro digitální produkty i free video pro sociální média, založili sociální media, naučili Dragana v jeho 60 letech pořádat webináře a rozjeli kompletní inbound mašinu, která vygenerovala desítky tisíc získaných e-mailů během několika týdnů.

Digitální produkty jsme zabalili do tří různých balíčků podle rozsahu a obsahu. Výsledkem tříměsíční práce s nákladem do reklamy pouhých 30 000 Kč (plus nižšími statisíci na vše ostatní – web, video, copy, lidé) byl projekt Vítězná mysl, který vynesl cca 2,5 milionů korun netto zisku. Je to ukázka povedeného mixu nízkonákladového inbound, guerilla a affiliate marketingu pro malého klienta, na kterou jsme pyšní.”

6.) Leoš Mareš v O2 aréně – 2× vyprodáno:

„Na začátku bylo zadání od Leoše: „Potřebujeme pomoct vyprodat O2 arénu…. Dvakrát!… Dva dny po sobě!“ A na konci bylo z naší kampaně ROI 235 % netto! Leoš Mareš O2 arénu vyprodal 24. i 25. 4. 2018. To je unikátní. Klobouk dolů a pro nás úspěšná zkušenost.“


Chcete poradit s mediální strategií?

Články v médiích

náhled

Pokud se chcete dozvědět o Lukášovi více, přečtěte si jeho rozhovor pro magazín Luxury Business 10/2017


Sociální média Lukáše Chmely



Sociální média Media Buyers